Drobečková navigace

Podzimní soustředění 2023

Opět si užíváme podzimní prázdniny na soustředění

Zpět

Den první: Čtvrtek 26. 10.

Sraz byl v osm ráno u Restaurace U Sečkářů, naložili jsme věci do autobusu, rozloučili se s rodiči a nasedli do autobusu. Hurá za dobrodružstvím. Pan řidič nás veze po dálnici, po cestě se stavíme na benzině, protože potřebujeme na záchod. Potom už jedeme rovnou do Ivančic. V autobuse bylo špatně jenom mně.

Po příjezdu do Ivančic jsme vynosili věci z autobusu a šli jsme se nastěhovat do pokojů. Potom jsme si vysvětlili pravidla, jak se tady budeme chovat, co je zakázáno a co povoleno. O půl jedné na nás už čekal první oběd tady. Měli jsme bratislavskou pečeni a knedlík. Po obědě následoval odpolední odpočinek. Odpoledne jsme vyrazili na stezku s názvem bezpečnost. Byla to trasa, která obsahovala otázky týkající se bezpečnosti. Po zodpovězení otázek vyšla tajenka. A pokud byla tajenka správně rozluštěna, čekal na děti poklad a zasloužená svačinka. Po svačině jsme hráli oblíbenou vybíjenou “všichni proti všem” a novou hru rozlobený kuchař. Na večeři byly špagety, snědli jsme opravdu všechny, co nám paní kuchařka připravila. Místo večerního programu jsme slavili narozeniny. Pro oslavence Davida a Klárku jsme připravili krásnou oslavu. Dnešní večerka byla dost náročná, dětem se moc nechtělo spát. Ani pohádka na dobrou noc moc nepomáhala. Tak snad se zítra polepší.

Foto ze čtvrtku

Den druhý: pátek 27. 10.

V pátek jsme se probudili do deštivého dne. Všechny plány na program venku padly. Ale my jsme si s tím poradili a hry jsme si zahráli v klubovně. Nejdříve jsme si zahráli hru "obleč svého velitele". Vznikli nám z toho tři bezdomovci :D .Zbytek dopoledne jsme se věnovali ekologii a třídění odpadu. Nejdříve jsme si zopakovali, co do kterého kontejneru patří. Pak jsme se rozdělili na tři týmy, které měly za úkol roztřídit kartičky s odpadem do kontejnerů podle barvy. Na závěr jsme vytvořili vlastní kontejnery na tříděný odpad. Po obědě a odpoledním klidu jsme se vydali i v dešti na nádraží. Vlakem jsme vyrazili do zastávky Ivančice - Letovisko. Odtud jsme šli pěšky kolem splavu, majáku, letadla zpátky do Ivančic.  Šli jsme podél řeky Jihlavy. Naštěstí pomalu přestávalo pršet. Večer jsme hráli hry. Nejlepší a nejzajímavější byla hra AZ kvíz, který byl připraven právě pro mladé hasiče.

Foto z pátku

Den třetí: sobota 28. 10.

Dneska ráno byl budíček až o půl osmé, protože byla tma a mlha. Po rozcvičce jsme se pořádně nasnídali, protože nás dneska čekal náročný program. Nejdříve jsme vyrazili na stanici HZS v Ivančicích. Hasiči nás provedli celou stanicí, ukázali nám, jak to u nich funguje, jak vypadá směna hasiče. Prohlédli jsme si jejich vybavení a techniku. Po prohlídce jsme se vydali zpět na ubytovnu, na oběd. Po obědě jsme se vypravili zase do centra Ivančic, vyšli jsme na věž s krásným výhledem. Také jsme se dozvěděli, že dříve fungovala jako strážní věž, viděli jsme i byt zvoníka. K věži později pak přistavěli kostel. Po sestupu 140 schodů nám pořádně vyhládlo, tak jsme si dali svačinku a pak už jsme se vydali do kina. Shlédli jsme pohádku Strašidlo Cantervillské. Teda jak kdo.. někdo kousek pohádky i prospal. Po kině už jsme se vrátili zpět na ubytovnu. Po večeři si připravili mladí hasiči pro dospělé noční hru.

Foto ze soboty

Neděle 29. 10.

Dneska ráno neměla být rozcvička, ale někteří ji měli, protože nevydrželi v klidu čekat na budíček. Od rána více méně probíhalo velké balení a uklízení. Po snídani už jsme jen naložili věci do autobusu a vyrazili jsme na cesta. Ale ne na cestu domů... Zastavili jsme se ještě v Moravském Krumlově, kde jsme navštívili zámek. Prošli jsem prohlídkový okruh šlechtické komnaty, zájemci navštívili Slovanskou epopej a vylezli jsme na zámeckou věž. Odtud byl nádherný rozhled, který ještě vylepšilo krásné podzimní zbarvení stromů. Chvíli jsme si zahráli hry v parku. A potom už jsme znaveni nasedli do autobusu a vyrazili domů. O tři čtvrtě na tři už si mladé hasiče vyzvedli jejich rodiče.